Just Search Italy tecknar avtal med sin första kund

Just Search i Italien har fått sin första kund, mindre än en månad efter starten. Kontoret i Rom öppnades i november i år för att tillhandahålla den italienska marknaden med en anpassad version av Just Search:s alla tjänster. Kontoret kan nu presentera Gianluca Tilesi Studio Chururgia Plastica Estetica som sin första kund. Avtalet tecknades under den första vecka då kontoret officiellt haft öppet och gäller sökoptimering.

“Det här omedelbara tecknet på framgång stärker oss i uppfattningen att vi är på rätt väg när vi tar framgångsreceptet från Just Search i Stortbritannien, Frankrike och Irland och överför det till nya geografiska marknader. Förutom det aktuella avtalet pågår förhandlingar med flera kunder där vi diskuterar hur vi kan hjälpa dem med en strategi för internetmarknadsföring”, kommenterar Paul Yates, Getupdateds vd och koncernchef.

Getupdateds expansion i Italien lanseras under varumärket Just Search Italy. Bolaget kan nu tillkännage att ett kundavtal har tecknats med Gianluca Tilesi Studio Chururgia Plastica Estetica. Just Search Italy kommer att tillhandahålla framför allt sökoptimering. Avtalet innebär att Gianluca Tilesi Studio Chururgia Plastica Estetica lägger en betydande del av sin marknadsföringsbudget på internetmarknadsföring.

Så sent som i slutet av september presenterade Just Search planen på att lansera Just Search Italy genom att öppna ett försäljningskontor i Rom. Tjänsterna har nu anpassats till det italienska språket och är nu tillgängligt för kunder i Italien.

Just Search UK har visat sig ha förmågan att kombinera kraftig tillväxt med lönsamhet, och den brittiska verksamheten kommer nu att stå modell för Just Search Italy. Planen är att verksamheten ska växa med rekryteringar allteftersom försäljningstillväxten så tillåter. En italiensk marknadsföringswebbplats kommer att publiceras inom kort på www.justsearch.it.

Paul Yates, koncernchef i Getupdated Internet Marketing AB
Tel: +44 7966 077 583
paul.yates@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande
sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbutveckling, medieplanering och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 185 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike och Irland. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North Premier med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna www.getupdated.com/se.