Just Search ställer ut på Internet World 2011

Just Search ställer ut på den kommande Internet World Expo-mässan som äger rum i London den 10-12 maj 2011.

Efter den enorma succén föregående år, ställer Just Search återigen ut på Internet World i London. Internet World är en av de branschmässor som funnits längst i Europa och är en av de viktigaste händelser inom branschen för digital marknadsföring. Därför är detta ett perfekt tillfälle för Just Search att befästa sin position som marknadsledande inom branschen.

Det är viktigt att visa upp sitt erbjudande på plats och i år är det extra kul då varumärket Just Search expanderat så kraftigt på den europeiska marknaden. Under 2010 har Just Search arbetat hårt med att komma in på flera europeiska marknader och öppnat kontor i Dublin, Paris och Rom.

Mässmontern som är hela 48 kvadratmeter ger ett fantastiskt tillfälle för hela Getupdated-gruppen att visa upp de olika varumärkena. I år delar Just Search monter med Affiliator som nu är ett av Sveriges ledande affiliatenärverk.

Föregående år talade Neil Walker (teknisk chef för gruppen) och Paul Spreadbury (SEO Manager) i en fullsatt sal och förhoppningen är att årets presentationer blir lika välbesökta. Flera medarbetare på Just Search tar återigen plats i talarstolen och ni hör Neil Walker berätta om nyckelfunktioner inom sök. Graham Wilkinson, produktchef för sociala medier och marknadschef på Just Search, talar om hur företag kan integrera sociala medier i sin verksamhet.

Efter det spännande förvärvet med 25 % av videoföretaget Wooshii i slutet av 2010 har Just Search, som är del av Getupdated-gruppen, hittills haft ett mycket framgångsrikt partnerskap med Wooshii. Verkställande direktören Fergus Dyer-Smith kommer därför också att framträda på eventet. Han kommer att tala om betydelsen och effekten av videoinnehåll på en webbplats och visa hur stor och viktig roll video spelar i marknadsmixen.

Paul Yates, koncernchef för Getupdated, säger:
"Vi ser verkligen fram emot att deltaga på Internet World mässan i år igen. Föregående år var enormt framgångsrikt för Just Search och vi förväntar oss att få ännu större uppmärksamhet i år då vi har desto fler tjänster att erbjuda och ännu mer att berätta.

Jag ser fram emot att Neil och Graham presenterar intressanta åsikter och idéer som visar på vår kunskap inom branschen. Mycket spännande har hänt det gångna året och eventet blir ett perfekt tillfälle att visa detta på genom våra talare
."

Paul Yates, koncernchef i Getupdated Internet Marketing AB
Tel: +44 7966 077 583
paul.yates@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande
sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbutveckling, medieplanering och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 160 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna www.getupdated.com/se.