Lajbansson återvänder till Getupdated

Getupdated, ett av Europas ledande bolag inom internetmarknadsföring, skriver nytt avtal med Lajbansson som är en av Sveriges största e-butik inom leksaksbranschen.

Lajbansson har tidigare varit kund hos Getupdated under drygt tre år, de kände att de ville se över hur marknaden såg ut och valde en annan leverantör. Efter tre månader var de tillbaka hos Getupdated igen.

Idag har Lajbansson en PPA (Pay-Per-Action)-tjänst hos Getupdated. Tjänsten innebär att Getupdated får en viss procentdel av Lajbanssons omsättning, vilket resulterar i att de aldrig betalar för mer än det som levereras. Getupdated hjälper Lajbansson med att se över deras webbsida och göra den sökmotorvänlig. Getupdated arbetar med prioriterade sökord och även kombinationer av dessa för att öka möjligheterna att webbsidan ska synas i sökmotorernas organiska resultat. Getupdated ser också till att Lajbanssons webbplats ökar antalet besökare via sociala medier, bloggar med mera.

Lajbansson har även valt Getupdated som leverantör för sponsrade länkar (Adwords).

Johan Bromé, ägare på Lajbansson, säger: “Efter ett treårigt samarbete med Getupdated var det dags att prova "något annat" vilket i sig inte är så konstigt. Det gick ca tre månader innan jag var tillbaka till Getupdated med samma projektledare. Och varför det kan man fråga sig? I jämförelse med ALLA andra SEO-företag på den svenska marknaden står Getupdated i en klass för sig enligt mig.

Förväntningarna är lika höga som för tre år sedan. Skillnaden idag är att vi har ett större paket där vi köper fler tjänster av Getupdated. En av de största anledningarna till återgången är den duktiga personalen, cheferna och projektledaren som jag hade turen att få från första början och även kompetensen. Att man inte lovar för mycket är värt mer, än tvärt om.

Jag ser fram emot många spännande år tillsammans med Getupdated."

Peter Eriksson, koncernchef för Getupdated, säger: “Vi är oerhört glada att få återuppta samarbetet med Lajbansson. De är en intressant kund på en marknad med stor potential. Tillsammans med Lajbansson har vi möjligheten att skräddarsy en lösning som stämmer överens med deras mål och utveckla vårt tidigare samarbete.”

För mer information, kontakta:
Peter Eriksson, Koncernchef, Getupdated Internet Marketing AB
46 (0)708 80 99 97
peter.eriksson@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbutvecklingmedieplaneringaffiliatemarknadsföringoch webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 160 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/