Lyckad lansering av Getupdated's irländska verksamhet, Just Search Irland

Getupdated etablerade nyligen verksamhet på Irland och hade en stark första månad. Verksamheten som bedrivs under namnet "Just Search Irland" har redan fått elva nya kunder under Maj månad. Försäljningen var 38 500 euro och överträffade därmed de interna målen. "Denna tidiga framgång bekräftar att våra tjänster är mycket konkurrenskraftiga på den irländska marknaden", kommenterar Justin Yates, verkställande direktör för Just Search Irland.

Getupdated offentliggjorde lanseringen av ett nytt kontor i Dublin så sent som i mars i år. Lanseringen av Just Search Irland skedde tillsammans med ett lokalt anpassat tjänsteerbjudande och en irländsk webbsida. Det nya kontoret har under första månaden överträffat sina mål genom att sälja både sökmotoroptimering (SEO) och sökordsannonsering (PPC eller "pay per click").

"Detta visar att vi klarar av att på kort tid och med en begränsad investering öppna ett försäljningskontor i ett nytt land, och få omedelbar försäljningsframgång. Vi har mycket arbete framför oss, men det ger en uppmuntrande antydan om potentialen i hela koncernens internationella expansion", säger Paul Yates, koncernchef för Getupdated.

Dublinkontoret består av ett mindre säljteam under ledning av Justin Yates. Med elva nya kunder är planen att fortsätta växa med ytterligare rekryteringar under året, allt eftersom försäljningen tillåter. För att marknadsföra tjänsterna har en lokal marknadskampanj publicerats på den irländska webbsidan: www.justsearch.ie.

Detta pressmeddelande avser endast resultatet av den första månadens försäljning inom Just Search Irland och bör inte ligga till grund för någon försäljningsprognos. Försäljningen och dess mål för Just Search Irland kommer inte lämnas separat i Getupdated rapportering.

Paul Yates, koncernchef i Getupdated Internet Marketing AB
-mail paul.yates@getupdated.com

Justin Yates, vd i Just Search Irland
j.yates@justsearch.co.uk

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande
sökoptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbutveckling, medieplanering och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 230 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike och Irland. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North Premier med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna www.getupdated.com.