Mechanum väljer Getupdated för sin internetmarknadsföring

Getupdated ska leverera sökmotoroptimering och andra tjänster som optimerar hemsidan och ökar företagets tillgänglighet och service på Internet.

”Internetmarknadsföring får allt större betydelse för vår verksamhet eftersom det ofta är på Internet våra kunder söker upp sin verkstad”, säger Elsa Blomster på Mechanum.

Mechanum är en modern bilverkstad auktoriserad för Saab, Opel, Volkswagen, Skoda, Audi och Volvo. Företaget har ett antal verkstäder i framför allt Göteborg och Malmö med hög ambition vad gäller nytänkande, service och kvalitet.

Mechanums kunder kommer enligt företagets kundundersökningar främst genom rekommendationer från vänner, sökningar på nätet och direktadresserade utskick. Förutom internetmarknadsföring och adresserade direktutskick har Mechanum använt tidningsannonser samt radio- och TV-reklam i sin marknadsföring.

”Allt mer kommunikation sker idag via Internet. Där kan vi visa oss för dem som aktivt söker information. Vi valde Getupdated för att de kunde visa kundreferenser med goda resultat och de uppfyllde våra krav”, kommenterar Elsa Blomster på Mechanum.

Bland kraven fanns att leverantören skulle kunna hjälpa till att optimera hemsidan för att skapa rätt trafik. Enligt Mechanum vet kunderna vad de letar efter och vill ha relevanta träffar. Synlighet för rätt sökord ger därför en vinstsituation för både Mechanum och kunden. Kunden hittar det han söker och Mechanum får kontakt med kunden.

För mer information kontakta:
Peter Eriksson, Försäljningschef, Getupdated Internet Marketing AB
peter.eriksson@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande
sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbutveckling, medieplanering och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 185 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna www.getupdated.com/se.