Nu är Crystone Sveriges största svenskägda domänregistrar

Crystone, som är ett dotterbolag till Online Group (tidigare Getupdated), kan idag titulera sig som den största svenskägda domänregistraren med över 7000 registrerade .se-domäner.

Stiftelsen för internetinfrastruktur redovisar på sin webbplats, iis.se, de 50 största registrarerna i världen som har registrerat flest domännamn de senast 90 dagarna.

Sedan juli 2012 har Crystone haft en stark tillväxt med nästan 700% på antal registrerade .se-domäner. Crystone ligger idag på plats 3 på topp 50 listan, där plats 1 och 2 toppas av en norskägd respektive en danskägd domänregistrar.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Fredrik Björklund, Marknadsansvarig, Crystone Sverige AB
Mail:
fredrik.bjorklund@crystone.se

Online Group är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom Internetmarknadsföring. Online Group har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring, webbhotell, domännamn och webbanalys. Online Groupkoncernen har omkring 165 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland, Italien och USA. Moderbolaget Oniva Online Group Europe AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://www.onlinegroup.com