Nu lanseras Europas nya Onlinemediekoncern – Online Group

I samband med Kings Of Tennis den 12 mars på Waterfront Center i Stockholm lanseras nu Online Group, Europas nya Onlinemediakoncern.

Vi är väldigt stolta över att kunna presentera vårt Bolag tillsammans med några av Sveriges mest inflytesrika företagsprofiler som Harald Mix från Altor , Michael Wolf från Swedbank, Jens Henriksson från Stockholmsbörsen, Henrik Stangel från Dagens Industri och Sven Törnkvist från Google. Vi kommer under kvällen att ta del av och lyssna till intressanta debatter och seminarier gällande dagens finansmarknad, bolagsvärderingar för noterade och onoterade bolag samt tillväxt inom onlinemarknadsföring. Vårt mål är att skapa förutsättningar för företag att bli framgångsrika i sina onlineaffärer.” Säger Urban Johansson, VD för Online Group.

Online Groupkoncernern bildades i januari 2013 och består dels av bolagen Getupdated och Just Search, som fokuserar på att leverera innovativa produkter och tjänster inom onlinemarknadsföring samt bolagen Crystone och Servage som är marknadsledande på Webbhotell i Norden.

.

Urban Johansson, VD och koncernchef för Online Group AB

urban.johansson@onlinegroup.com

Online Group är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom Internetmarknadsföring. Online Group har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring, webbhotell, domännamn och webbanalys. Online Groupkoncernen har omkring 180 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland, Italien, Tyskland och USA. Moderbolaget Oniva Online Group Europe AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://www.onlinegroup.com