Ny cloudtjänst hos Online Group marknadsförs mot 7,8 miljoner medlemmar

CM Network blir en ny strategisk partner till Online Group och tillsammans bygger vi en ny cloudtjänst under det nya varumärket PointCloud.

Samarbetet med CM Network och deras 7,8 miljoner medlemmar, som växer varje dag, ger goda möjligheter för Online Group, att i enlighet med strategin, växa från 500 000 hostade webbplatser till 1 miljon inom två år.

”För Online Group innebär det här att vi bygger en helt ny sälj- och marknadskanal och att vi kan börja bearbeta potentiella kunder med ett nytt och unikt system. PointCloud kommer att byggas upp till stor del kring vår befintliga produkt Sitebuilder, som gör det möjligt att för vem som helst bygga sin egen hemsida på 5 minuter. Förutom Sitebuilder kommer även två av våra andra tjänster ”domännamn” och ”webbhotell” att ingå. PointCloud kommer att bli ett bra komplement till vår nuvarande affär”, säger Urban Johansson, VD för Online Group.

Med PointCloud kommer rekrytering av nya Cloudkunder att effektiviseras i och med att tjänsterna marknadsförs mot 7,8 miljoner medlemmar. Ambitionen är att samarbetet sinsemellan bolagen ska utvecklas med tiden då förväntade synergieffekter som uppkommer för våra online tjänster är betydande för våra respektive bolags kunder.

Urban Johansson, VD och koncernchef för Online Group AB

urban.johansson@onlinegroup.com

Online Group är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom Onlinemarknadsföring och hosting. Online Group har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring, webbhotell, domännamn och webbanalys. Online Groupkoncernen har omkring 165 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland, Italien, Tyskland och USA. Moderbolaget Oniva Online Group Europe AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Remium som certified adviser. För mer information besök gärna http://www.onlinegroup.com

Om CM Network

CM Network grundade 1997 och har omkring 7,8 miljoner medlemmar i 10 länder i Europa. Affärsiden kring företaget är att medlemmar samlar poäng på internet genom att marknadsföra något av CM Networks varumärken PointShop, PointBlog, PointTrade och PointDeal. Poängen kan medlemmarna sedan använda för att köpa produkter i PointShop.