Nya kunder hos Getupdated

Getupdated har tecknat ett flertal nya kundavtal under augusti och första halvan av september. Under augusti fick Getupdated tio nya kunder inom sökoptimering enbart i Sverige, bland annat ett av Nordens ledande vårdföretag Attendo Care samt ett av branschens största biluthyrningsföretag. I Storbritannien tecknades avtal med ett större inkassoföretag till ett ordervärde om 1,8 MSEK.

"Dessa och många andra namnkunniga företag förlitar sig nu på Getupdated för sin sökoptimering och internetmarknadsföring. Koncernens försäljningsframgångar på senare tid visar att marknadsläget förbättras och att vi är mycket väl positionerade för att möta kundefterfrågan", kommenterar Paul Yates, koncernchef för Getupdated.

Getupdated har fått ett flertal viktiga kunduppdrag sedan början av augusti. Den uttalade satsningen på försäljning och marknadsföring visar nu tydliga resultat i hela koncernen.

"Jag kan med glädje konstatera att vi ser en positiv försäljningstrend i hela koncernen. Det betyder att vårt kunderbjudande är väl positionerat, att vårt försäljningsarbete ger utdelning och att vår säljorganisation nu fungerar som den ska", kommenterar Paul Yates.

Attendo Care, ett av Nordens ledande vård- och omsorgsföretag, har inlett ett strategiskt samarbete med Getupdated avseende sökoptimering och webbanalys i hela Sverige. Getupdated har även fått i uppdrag att leverera sökoptimeringstjänster till ett av branschens största biluthyrningsföretag, med målet att öka synligheten och tillgängligheten för företaget.  Dessa är två viktiga exempel bland de tio nya kunder som kontrakterades under augusti, ett rekord i antal nya SEO-kunder en enskild månad.

Det finns tecken på en positiv trend i hela koncernen. I den svenska verksamheten har konsultverksamheten Circuit nu full beläggning. I Storbritannien tecknades ett kundavtal med ett ordervärde på MSEK 1,8, vilket visat att det brittiska dotterbolaget Just Search kan hantera uppdrag av betydande storlek. Dotterbolagen i Frankrike och Irland har också erhållit ett antal nya kunder vardera under augusti och september.

Paul Yates, koncernchef i Getupdated Internet Marketing AB
Tel: +44 7966 077 583
paul.yates@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande
sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbutveckling, medieplanering och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 185 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike och Irland. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North Premier med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna www.getupdated.com/se.