ONG: Online Group tecknar avtal med Fiskarhedenvillan AB

Online Group har träffat en överenskommelse med Fiskarhedenvillan AB om leverans av strategisk rådgivning inom onlinemarknadsföring. Leveransen omfattar förutom strategisk rådgivning även medieplanering och sökmotoroptimering (SEO) för de svenska, danska, finska och norska marknaderna.

2013-10-02, 13:03

Fiskarhedenvillan är en av Sveriges största leverantörer av platsbyggda trähus baserade på byggsatser med hög materialkvalitet och ett förstklassigt hantverk.

”Husmarknaden präglas av hård kamp om kundernas medvetande. Det är vår ambition att växa varför vi valt att se över vår strategi, närvaro och våra kanaler på internet. Efter en noggrann genomgång av marknaden har vi valt Online Group som strategisk partner eftersom de var de enda vars utbud spänner från strategisk rådgivning till hantverk som SEO, PPC och medieplanering,” säger Anna Elfqvist marknadschef på Fiskarhedenvillan.

”Vår affärsidé är att hjälpa företag att både synas, genom smart marknadsföring, och existera, genom tillförlitlig hosting, på Internet. Fiskarhedenvillan är en drömkund som har alla förutsättningar att ta marknadsandelar genom ett helhetsgrepp kring deras internetstrategi,” säger Urban Johansson, koncernchef för Online Group.

Urban Johansson, VD och koncernchef för Online Group AB

urban.johansson@onlinegroup.com

Online Group är marknadsledande inom webbhotell i Sverige och har en stark marknadsposition inom molntjänster och onlinemarknadsföring. Inom koncernen ingår bolagen Getupdated och Just Search som levererar tjänster inom onlinemarknadsföring, samt bolagen Crystone, Servage, Levonline och Space2u som erbjuder modern och personlig IT-hosting, som även benämns molntjänster. Bolaget har idag ca 500 000 kunder runt om i världen.

Online Group har ett komplett utbud av marknadsföringstjänster: sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbpublicering, medieplanering, affiliatemarknadsföring och webbanalys. Online Groupkoncernen har omkring 165 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland, Italien, Tyskland och USA. Moderbolaget Oniva Online Group Europe AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Remium som certified adviser. För mer information besök gärna http://www.onlinegroup.com