Oniva Online Group Europes riktade nyemission fulltecknad

Som kommunicerades genom pressmeddelande den 6 november 2013 fattade styrelsen den 5 november 2013 bland annat beslut om en riktad nyemission av aktier under förutsättning av bolagsstämmans efterföljande godkännande. Den riktade emissionen har blivit fulltecknad och styrelsen har den 18 november 2013 fattat beslut om tilldelning av aktier till sju stycken kvalificerade investerare.

Förutsatt att bolagsstämman godkänner styrelsens beslut vid extra bolagsstämma den 22 november 2013 kommer den riktade emissionen medföra att bolagets aktiekapital ökar med 857 143 kronor och 50 öre genom emission av 571 429 nya aktier. Teckningskursen är 35 kronor per ny aktie.

Övrigt

Detta pressmeddelande innehåller information som bolaget är skyldigt att delge enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Denna information lämnades till publicering kl. 08.30 den 19 november november 2013.

Urban Johansson, VD och koncernchef för Online Group AB

urban.johansson@onlinegroup.com

Online Group är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom Onlinemarknadsföring och hosting. Online Group har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring, webbhotell, domännamn och webbanalys. Online Groupkoncernen har omkring 165 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland, Italien, Tyskland och USA. Moderbolaget Oniva Online Group Europe AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Remium som certified adviser. För mer information besök gärna http://www.onlinegroup.com