Online Group byter styrelseordförande

Oniva Online Groups styrelseordförande, Jan Dahlqvist, lämnar av familjeskäl sitt uppdrag. Som tillförordnad styrelseordförande utses Manfred Aronsson som kommer leda styrelsearbetet fram till ordinarie bolagsstämma i maj 2014.

"Bolaget har haft en fantastisk utveckling under det senaste året och står idag uthålligt och konkurrenskraftigt inför framtiden. Det är beklagligt att jag nu av familjeskäl tvingas lämna mitt uppdrag men är övertygad om att bolaget kommer fortsätta sin framgångsrika utveckling som marknadsledare inom online marketing och hosting" säger Jan Dahlqvist.

"Vi vill tacka Jan Dahlqvist för hans stora engagemang i vårt bolag och i vår styrelse. Vi har full förståelse för att Jan behöver fokusera på sin familj under rådande omständigheter" säger Åke Eriksson ordförande i valberedningen

Valberedningen har påbörjat arbetet med att hitta en ersättare.

Manfred Aronsson, t.f. styrelseordförande Online Group AB

Online Group är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom Onlinemarknadsföring och hosting. Online Group har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring, webbhotell, domännamn och webbanalys. Online Groupkoncernen har omkring 165 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland, Italien, Tyskland och USA. Moderbolaget Oniva Online Group Europe AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Remium som certified adviser. För mer information besök gärna http://www.onlinegroup.com