Online Group förlänger acceptperioden i budet på Servage till och med fredag den 29 mars 2013

Den 27 december 2012 offentliggjorde Oniva Online Group Europe AB (”Online Group”) ett erbjudande om att förvärva samtliga utestående aktier i Servage AB (“Servage” respektive “Erbjudandet”). När Erbjudandets initiala acceptperiod har löpt ut kontrollerar Online Group 4 257 322 aktier, motsvarande 89,35 procent av kapitalet i Servage.

Totalt har 71 987 A-aktier samt 2 734 389 B-aktier lämnats in i Erbjudandet, vilket tillsammans med Online Groups tidigare innehav om 1 450 946 aktier gör att 4 257 322 aktier totalt innehas i Servage.

– Det är glädjande att en så stor andel av aktieägarna funnit vårt bud attraktivt. Vi kommer nu att inleda ett arbete för att ta tillvara på de synergier som finns samt att minska de administrativa kostnaderna. Ett sådant steg är att utreda förutsättningar för att flytta Servage från börsen, säger Online Groups koncernchef Urban Johansson.

Styrelsen beslutade den 15 mars att acceptperioden för Erbjudandet skall förlängas t.o.m. den 29 mars 2013

Accept av Erbjudandet under den förlängda acceptperioden sker på samma sätt, och på samma anmälningssedel, som under den inledande acceptperioden. Villkoren för Erbjudandet, beskrivna i den erbjudandehandling som offentliggjordes den 15 februari 2013, gäller även under den förlängda acceptperioden. Redovisning av vederlag kommer alltjämt att ske fortlöpande efter det att anmälningssedel kommer Remium tillhanda.

Online Group förbehåller sig rätten att ytterligare förlänga acceptperioden.

Tvångsinlösen och avnotering
Om Erbjudandet accepteras i sådan utsträckning av Online Group blir ägare till mer än 90 procent av aktierna i Servage avser Online Group att begära tvångsinlösen av resterande aktier i Servage. Online Group kommer att verka för en avnotering av Servage från NGM.

Stockholm den 18 mars 2013
Online Group

Urban Johansson, VD och koncernchef för Online Group AB

urban.johansson@onlinegroup.com