Resevaruhuset optimerar sina sökmedieinvesteringar med Getupdated

Getupdated, ett av Europas ledande bolag inom internetmarknadsföring, ansvarar för Resevaruhusets sökmedieinvesteringar. Resevaruhuset är en fullservicebyrå för privatresor och affärsresor och erbjuder ett av marknadens bredaste utbud.

Jonas Gustafson, Marknadschef på Resevaruhuset AB säger: "Då konkurrensen inom resor blir allt tuffare är det viktigt att vi lägger pengarna på rätt saker. Precis som vi fokuserar på allt inom resor erbjuder Getuptdated allt för sökmedier. För vår del var det inte svårt att välja bland leverantörerna då Getupdated erbjuder en helhetslösning vilket ger oss mer tid att fokusera på vår kraftiga expansion av verksamhet under kommande år”.

Getupdated kommer att utforma en medieplan som visar på vilka sökmedier som Resevaruhuset bör medverka i. I den medieplanen specificeras även hur Resevaruhuset ska synas och medverka i respektive mediekanal. Getupdateds roll i samarbetet blir att agera som en heltäckande och strategisk rådgivare för kostnadskontroll och maximal nytta av Resevaruhusets investeringar i sökmedier.

Peter Eriksson, koncernchef för Getupdated, säger: ”Resevaruhuset är en intressant kund och vi är väldigt glada över att de har valt oss som partner. Resevaruhuset erbjuder precis som Getupdated fullservice inom sin bransch. Vi ser fram emot ett spännande samarbete och med vår årliga undersökning om svenskarnas sökbeteende har vi en unik kompetens att uppnå optimal fördelning av Resevaruhusets medieinvesteringar”.

För mer information kontakta:
Peter Eriksson, Koncernchef på Getupdated Internet Marketing AB
peter.eriksson@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande
sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbutveckling, medieplanering, affiliatemarknadsföring och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 160 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/.

2011-06-21