Stark tillväxt inom den digitala annonsmarknaden enligt ny rapport från IRM.

Ny rapport från IRM visar att Online Group, under namnändring från Getupdated, är rätt positionerad på en tillväxtmarknad.

Enligt IRM omsatte annonseringen på internet och i mobilen 6,9 miljarder kronor 2011. 2012 beräknar IRM att annonseringen uppgår till 7,8 miljarder kronor, en tillväxt om 13 procent. 2015 beräknas marknaden omsätta 10,3 miljarder kronor, vilket är en ökning på hela 32 procent från 2012.

–Detta är ett tydligt uttryck för att företag i allt större utsträckning väljer att investera i sin online-närvaro istället för tryckta medier. Online Group är väl positionerad på marknaden som helhetsleverantör med ett unikt erbjudande för att möta denna efterfrågan, säger Urban Johansson vd på Online Group.

Urban Johansson, VD och koncernchef Getupdated Internet Marketing AB

urban.johansson@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringsökordsannonseringsociala medierwebbpubliceringmedieplaneringaffiliatemarknadsföring, webbhotell, domännamn och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 165 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland, Italien och USA. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/.