Tobias Gerdtmark blir ny koncernredovisningschef på Getupdated

Getupdated stärker sin skandinaviska organisation med en ny affärsorienterad koncernredovisningschef och sätter därmed tillväxt och affärsutveckling högst på dagordningen. Tobias Gerdtmark kommer närmast från KF Fastigheter där han arbetade som fastighetsekonom.

Tobias har lång erfarenhet inom ekonomi och revision där han bland annat har arbetat som ekonomichef på Macserien och revisor på Öhrlings PWC och Ernst & Young. Nu väntar rollen som koncernredovisningschef på Getupdated, ett jobb som han börjar den 1 juni. Tobias kommer även att ingå i koncernens ledningsgrupp.

- Det är mycket glädjande att vi kunnat knyta Tobias till Getupdated med hans bakgrund och energiska personlighet som passar väl in på den tillväxtplan Getupdated står inför, säger Åke Eriksson styrelseordförande på Getupdated Internet Marketing.

Vi tackar Paul Cheetham för den tid han axlat uppdraget som tillförordnad finanschef efter Håkan Juserius. Cheetham kommer fortfarande att sitta kvar i den europeiska ledningsgruppen och i Getupdateds styrelse.

Vad lockar dig med Getupdated?
– En kombination av en väldigt intressant och utvecklande tjänst som koncernredovisningschef och ett stort intresse för Getupdated som företag. Getupdated är marknadsledande inom internetmarknadsföring och väldigt attraktivt med sitt breda produktutbud.

Vad blir ditt uppdrag på Getupdated?

– Jag kommer att ansvara för personalen och de arbetsuppgifter som ligger under ekonomiavdelningen. Jag har även ambitionen att delta så mycket som möjligt på den operativa sidan för att bidra till att Getupdated växer och stärker sin marknadsposition ytterligare. Affärsutveckling och kostnadseffektivisering är två områden som jag anser att man kontinuerligt måste arbeta med.

Vad kan du överföra från din tidigare erfarenhet till Getupdated?

– Jag hoppas kunna bidra med kunskap och idéer både inom redovisning och affärsutveckling. Jag är öppen för att tänka i nya perspektiv och är inte rädd för förändringar.

Vad ser du fram emot nu i ditt nya jobb?
- Att lära känna många nya trevliga människor och att så fort som möjligt sätta mig in i både tjänsten och lära mig mer om Getupdateds verksamhet.

– Tobias kommer under den närmsta tiden att arbeta nära Paul Cheetham och den europeiska ledningsgruppen. I och med detta ökar vi vår fokus ytterligare på den nordiska verksamheten, säger vd Paul Yates.

Paul Yates, koncernchef i Getupdated Internet Marketing AB
Tel: +44 7966 077 583
paul.yates@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande
sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbutveckling, medieplanering, affiliatemarknadsföring och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 160 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna http://se.getupdated.com/.