Yves Rocher återupptar samarbetet med Getupdated

Yves Rocher som är marknadsledande inom skönhetsvård väljer nu att åter ansluta sig till Getupdateds affiliate-nätverk. Under en tid valde Yves Rocher att testa andra aktörer i branschen men nu är bolaget tillbaka hos Getupdated eftersom det visade sig att det genererade bäst resultat.

- Vi är alltid glada när en kund återkommer. Att Yves Rocher återkommer som kund på grund av att ”Affliliator” genererat flest affärer till dem bevisar på att vårt affiliatenätverk är av hög kvalitet och i allra högsta grad affärsdrivande. Nätverket växer konstant och det har vi våra affiliates och annonsörer att tacka för, säger Daniel Nordh, produktchef på Affiliator.

Affiliator har varit aktiva på den skandinaviska marknaden sedan 2006 och är ett av Sveriges största affiliate-nätverk räknat i antal publishers (Affiliates), över 18.500. Nätverket fungerar genom att annonsörerna erbjuder en provision till de publishers som är anslutna till deras program. Dessa publishers lägger upp annonser på deras webbplats, blogg eller på andra digitala marknadskanaler. När de sedan levererar en ny besökare, ny försäljning eller ny medlem till annonsören erhåller de en förutbestämd provision.

Paul Yates, koncernchef i Getupdated Internet Marketing AB
Tel: 44 7966 077 583
paul.yates@getupdated.com

Daniel Nordh, Head Of Affiliator
Tel: +46 (0)7081 02 783
E-mail:  daniel.nordh@getupdated.com

Getupdated är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom internetmarknadsföring. Getupdated har ett komplett utbud av tjänster omfattande
sökmotoroptimering, sökordsannonsering, sociala medier, webbutveckling, medieplanering, affiliator och webbanalys. Getupdatedkoncernen har omkring 160 anställda i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Irland och Italien. Moderbolaget Getupdated Internet Marketing AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som certified adviser. För mer information besök gärna www.getupdated.com/se.