Bio-Works bekräftar ny order från Novo Nordisk A/S värd 1,29 miljoner SEK

Idag har Bio-Works Technologies AB bekräftat en ny order från Novo Nordisk A/S värd 1,29 miljoner kronor. Ordern är bekräftad för leverans i andra halvåret.

Jonathan Royce, VD på Bio-Works: ”Vi tackar Novo Nordisk för förtroendet. Det här är en viktig milstolpe i Bio-Works kommersiella utveckling. Jag är mycket nöjd över hur samarbetet med Novo Nordisk har utvecklats och jag ser fram emot en fortsatt marknadsbearbetning hos andra kunder världen runt."

Novo Nordisk är ett ledande läkemedelsbolag med huvudkontor i Danmark som har ca 45 000 anställda i 80 länder.

Denna information är sådan som Bio-Works Technologies AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-04-29 10:30 CET.

Bio-Works är ett bioteknikbolag som utvecklar, producerar och säljer innovativa separationsmedieprodukter baserade på agaros för att rena proteiner, peptider och andra biomolekyler. Bolagets produkter används huvudsakligen för att rena biologiska läkemedel och diagnostiska produkter, från forskningsfasen till produktion i stor skala. Produkterna säljs globalt dels genom den egna organisationen, dels via distributörer. Bio-Works anläggning är i Uppsala Business Park i Uppsala, Sverige. Bolagets aktie är noterad på First North. FNCA Sweden AB är Certified Adviser, +46 (0) 8-528 00 399, info@fnca.se.