Bio-Works får ny order från Reliance Life Sciences

• Detta är en andra order från en produktionskund som säkrades av Bio-Works hösten 2021
  • Ordervärdet uppgår till 2,5 miljoner SEK

Ikväll har Bio-Works Technologies AB erhållit en ny order från Reliance Life Sciences, ett indiskt bolag som utvecklar bland annat biologiska  läkemedel såsom plasma proteiner, biosimilarer och andra innovativa proteiner. Ordervärdet uppgår till 2,5 miljoner SEK. Reliance har tidigare beställt från Bio-Works i oktober 2021.

”Vi är stolta att Reliance visar sitt fortsatt förtroende för Bio-Works och våra nästa generations reningsprodukter, WorkBeads” säger Jonathan Royce, vd på Bio-Works.

Denna information är sådan som Bio-Works Technologies AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-06-23 19:13 CET.

Bio-Works hjälper läkemedelsbolag och forskare att nå sina mål för renhet och kvalitet. Från laboratorieforskning till kommersiell produktion i stor skala. Tillsammans med våra kunder och partners utvecklar vi innovativa lösningar för proteinrening som gör viktiga läkemedel tillgängliga för alla.Vår vision är en bioteknikbransch som omfamnar utveckling och bygger vidare på nya metoder och idéer. WorkBeads™, Bio-Works nästa generations-, agarosbaserade produkter, används för rening av proteiner, peptider och andra biomolekyler - resultatet blir renare läkemedel och säkrare diagnostik.

Bio-Works huvudkontor, med FoU och tillverkning, ligger i Uppsala Business Park, Uppsala, Sverige. Vi levererar våra produkter på en global marknad, genom en kombination av direktförsäljning och distributörer i Europa, Nordamerika och Asien. Företaget är certifierat enligt kvalitetsledningssystemet ISO 9001:2015. Bio-Works är noterat på Nasdaq First North (”BIOWKS”), och FNCA Sweden AB är Certified Adviser. För ytterligare information, www.bio-works.com.