Bio-Works rekryterar David Nelander som ny Chief Financial Officer

Bio-Works fortsätter att växa kraftigt och förstärker koncernledningen genom rekryteringen av David Nelander som ny CFO. David har lång erfarenhet från ett flertal bolag inom Life science-sektorn, inklusive Fresenius-Kabi och Biotage. Med sig till Bio-Works har han över tio års erfarenhet som business controller på både nationell och internationell nivå.

David Nelander har en gedigen erfarenhet inom organisk affärsutveckling och bolagsförvarv och hans analytiska kompetens i kombination med erfarenhet av olika typer av kvalitetssystem ( bl.a. ISO-9001 och cGMP ) gör honom till en nyckelspelare för Bio-Works framöver.

”Vi är mycket glada att kunna anställa David som CFO. Han kommer att kunna fortsätta leda Bio-Works på den tillväxtresa som nuvarande CFO, Tord Kallioinemi, har påbörjat och utvecklat under sin tid i bolaget. Davids erfarenhet av Life Science-branschen och särskilt arbete med internationella frågor kommer på ett bra sätt att addera till och stödja vidareutvecklingen av bolaget.” säger Jonathan Royce, vd på Bio-Works.

”Vi vill också passa på att tacka Tord för allt han har åstadkommit under sin tid i bolaget, nämligen en stabil och närmast komplett grund för den fortsatta utvecklingen av Bio-Works. Vi önskar Tord all lycka till i sin fortsatta karriär.”

David Nelander tillträder som heltidsanställd Chief Financial Officer på Bio-Works den första mars 2022.

Bio-Works är ett bioteknikbolag som utvecklar, producerar och säljer innovativa separationsmedieprodukter baserade på agaros för att rena proteiner, peptider och andra biomolekyler. Bolagets produkter används huvudsakligen för att rena biologiska läkemedel och diagnostiska produkter, från forskningsfasen till produktion i stor skala. Produkterna säljs globalt dels genom den egna organisationen, dels via distributörer. Bio-Works anläggning är i Uppsala Business Park i Uppsala, Sverige. Bolagets aktie är noterad på First North. FNCA Sweden AB är Certified Adviser, +46 (0) 8-528 00 399, info@fnca.se.