Bio-Works säkrar en ny order värd 1,6 MSEK

Bio-Works Technologies AB har erhållit en order värd 1,6 miljoner kronor från PolyPeptide Laboratories (Sweden) AB. PolyPeptide är en av världens största kontraktstillverkare av peptidläkemedel. De har sex GMP fabriker globalt i Frankrike, Indien, Belgien, Sverige och USA. Ordern kommer att levereras till kunden under det första halvåret 2021.

Jonathan Royce, VD på Bio-Works:”Bio-Works jonbytare produkter används av PolyPeptide för att optimera deras produktionseffektivitet. Vi har sen 2017 levererat flera större order till PolyPeptide och vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete med teamet i Sverige och även med andra produktionsenheter."

För ytterligare information, vänligen besök Bio-Works webbplats, www.bio-works.com eller kontakta: Jonathan Royce, VD för Bio-Works, e-post: jonathan.royce@bio-works.com, telefon: +46 70 143 4143.

Denna information är sådan information som Bio-Works Technologies AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 februari 2021 kl. 16.43 CET.

Bio-Works är ett bioteknikbolag som utvecklar, producerar och säljer innovativa separationsmedieprodukter baserade på agaros för att rena proteiner, peptider och andra biomolekyler. Bolagets produkter används huvudsakligen för att rena biologiska läkemedel och diagnostiska produkter, från forskningsfasen till produktion i stor skala. Produkterna säljs globalt dels genom den egna organisationen, dels via distributörer. Bio-Works anläggning är i Uppsala Business Park i Uppsala, Sverige. Bolagets aktie är noterad på First North. FNCA Sweden AB är Certified Adviser.