Ny VD Bio-Works

Styrelsen i Bio-Works Technologies AB har beslutat att utse Jonathan Royce som ny VD för Bolaget. Han börjar sin anställning senast den första augusti 2020.

Jonathan kommer närmast från Vironova AB där han ansvarat för Instruments Business Unit . Jonathan flyttade till Sverige 2011 men är född och uppväxt i New Hampshire USA. Han började sin karriär på Millipore 1999 och kom till GE Life Sciences i Westborough under 2007. Han har haft ett flertal positioner inom GE’s bioprocess segment.

”Jonathan är i mina ögon en perfekt ledare för Bio-Works, en stark, energisk och drivande karaktär med bred erfarenhet inom filtrering och kromatografi från världens två ledande företag inom området. Jonathan har ett stort nätverk som kommer att vara ovärderligt för oss, jag är mycket nöjd över denna rekrytering” säger Peter Ehrenheim ordförande Bio-Works Technologies.

Peter Ehrenheim: ”Styrelsen och jag vill samtidigt tacka Mats Johnson som på ett förtjänstfullt satt Bio-Works på rätt spår strategiskt och inlett kommersialiseringen av vår unika produktportfölj. Mats har varit en viktig nyckelperson för att få struktur och plattform på plats i Bolaget. Nu tar vi nästa steg i Bio-Works utveckling”.

För mer information besök gärna Bio-Works hemsida, www.bio-works.com eller kontakta ordförande Peter Ehrenheim +4670 6675711 ( peter@farjsundet.se ).

Denna information är sådan information som Bio-Works Technologies AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 mars 2020 kl. 08:30 CEST.

Bio-Works är ett bioteknikbolag som utvecklar, producerar och säljer innovativ separationsmedia baserat på agaros för att rena proteiner, peptider och andra biomolekyler. Bolagets produkter används huvudsakligen för att rena biologiska läkemedel och diagnostiska produkter, från forskningsfasen till produktion i stor skala. Produkterna säljs globalt dels genom den egna organisationen, dels via distributörer. Bio-Works anläggning finns i Uppsala Business Park i Uppsala, Sverige. Bolagets aktie är noterad på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se, är utsedd Certified Adviser.