BioGaia anmäler nytt antal aktier

Inlösen av teckningsoptioner i maj månad har lett till att BioGaias aktiekapital ökat med 3 000 kronor och uppgår den 26 maj till 17 210 562 kronor. Antalet aktier har ökat med 3 000 B-aktier och uppgår till 740 668 A-aktier respektive 16 469 894 B-aktier vilket motsvarar 23 876 574 röster.

I juni 2007 genomfördes det optionsprogram som beslutats på årsstämman samma år. Totalt tecknades 128 950 teckningsoptioner av personalen (varav dåvarande företagsledningen 27 000). Varje teckningsoption ger innehavaren rätt att teckna en B-aktie för 76,70 kronor under perioden 15 maj 2010 - 31 augusti 2010.

Peter Rothschild, VD BioGaia Tel: 08-555 293 00

Margareta Hagman vice VD BioGaia, Tel: 08-555 293 00

Senaste pressmeddelande från BioGaia:

2010-05-10              Ny studie med Reuteri publicerad: L. reuteri Protectis minskade symptom i mag-tarmkanalen och förkortade sjukhusvistelsen hos för tidigt födda barn

2010-05-07              Årsstämma i BioGaia AB

2010-05-06              BioGaia AB delårsrapport 1 januari - 31 mars 2010

BioGaia är ett bioteknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer probiotiska produkter med dokumenterade positiva hälsoeffekter. Produkterna är huvudsakligen baserade på Lactobacillus reuteri (Reuteri) som har probiotiska, hälsofrämjande, effekter. Moderbolaget BioGaia ABs B-aktie är noterad på Nordiska börsen i Stockholm, listan för mindre bolag.

www.biogaia.se