BioGaia tecknar avtal med Ferring Pharmaceuticals i Argentina

Avtalet gäller försäljning av BioGaias Probiotiska droppar och tabletter i Argentina under BioGaias eget varumärke. Lansering är beräknad till första halvåret 2011.

BioGaia AB har sedan tidigare avtal med Ferring Pharmaceuticals avseende ett tiotal länder i Syd- och Mellanamerika, varav Mexiko är det land där produkterna först lanserats. I Argentina påbörjas nu registreringsprocessen. De övriga länderna kommer att lansera så snart registreringsprocesserna i respektive land är avslutade.

- Sydamerika är en förhållandevis ny marknad för oss och vi ser fram emot att lansera våra produkter i ytterligare ett land där, säger Peter Rothschild, VD, BioGaia AB.

Avslutar samarbetet för Egypten

Samtidigt som avtalet med Ferring Pharmaceuticals för Argentina undertecknas avslutar BioGaia avtalet för Egypten. Detta avtal slöts 2008 men på grund av regulatoriska svårigheter har inga produkter lanserats. Därför väljer nu BioGaia att avsluta samarbetet med Ferring för Egypten.