• BioGaia/

BioGaia tecknar avtal med Filippinernas största läkemedelsbolag för sina probiotiska tuggtabletter

BioGaia tecknade i dag ett distributionsavtal med United Laboratories Incorporated, det största läkemedelsbolaget på Filippinerna, för sina probiotiska tuggtabletter. Tabletterna kommer att säljas under BioGaias varumärke och lanseringen är planerad till första halvåret 2012.

United Laboratories har cirka 6000 anställda, huvuddelen på Filippinerna, men företaget verkar även i 10 andra asiatiska länder. Avtalet rör endast Filippinerna, men BioGaia har sedan tidigare ett avtal med United Laboratories dotterbolag i Kina.

BioGaias probiotiska tuggtabletter säljs idag i 44 länder och i 23 av dessa under BioGaia-varumärket.

- Vi är glada att kunna samarbeta med ett forskningsbaserat företag som BioGaia, säger José María Ochave, Senior Vice President, United Laboratories Incorporated.

- Filippinerna har en befolkning på omkring 90 miljoner människor och en växande ekonomi varför denna marknad kan vara mycket intressant trots en förhållandevis låg medelinkomstnivå. United Laboratories har flera säljstyrkor som besöker läkare, det vill säga arbetar efter den framgångsrika affärsmodell som vi använder oss av världen över, säger BioGaias vd Peter Rothschild.

2011-08-18              BioGaia tecknar exklusivt avtal med Fleet Laboratories i USA

2011-08-17              BioGaia AB Delårsrapport 1 januari - 30 juni 2011

2011-08-04              BioGaia tecknar avtal med det marockanska läkemedelsföretaget Galenica SA för Marocko

BioGaia offentliggör denna information i enlighet med Lag om Värdepappersmarknaden. Informationen lämnades till offentliggörande den 21 september 2011 kl 14.00.