BioGaia tecknar distributionsavtal med Recordati i Italien

BioGaia har ingått ett exklusivt distributionsavtal med Recordati i Italien för BioGaias probiotiska produkter.

BioGaia har tecknat ett långsiktigt avtal med Recordati för exklusiv distribution av probiotika på den italienska marknaden. Recordati är ett globalt läkemedelsföretag noterat på den italienska börsen, med över 4 450 anställda och verksamhet på flera marknader världen över.

BioGaia samarbetar redan med Recordati i Spanien och Portugal.

Avtalet ersätter en tidigare underlicens och ger Recordati exklusiva rättigheter att fortsätta distribuera nyckelprodukter från BioGaias produktportfölj under det väletablerade varumärket Reuflor. Detta inkluderar BioGaias världsledande probiotiska droppar och tabletter för att balansera mikrobiomet.

Sebastian Heimfors, försäljningschef på BioGaia, säger: "Med Recordati som vår dedikerade distributionspartner i Italien hoppas vi ytterligare stärka vår position i Italien, en av de viktigaste marknaderna för probiotika i Europa."

Följ oss:
Prenumerera på BioGaias pressmeddelanden här
LinkedIn här

Kontaktpersoner:
Alexander Kotsinas, Finansdirektör
Epost:
alexander.kotsinas@biogaia.com

Mikaela Idermark Stern, Kommunikationschef
Epost:
mikaela.idermark.stern@biogaia.com

Om BioGaia
BioGaia är ett svenskt världsledande probiotikaföretag som legat i frontlinjen inom mikrobiomforskningen i mer än 30 år. BioGaia utvecklar, marknadsför och säljer probiotiska produkter med dokumenterade hälsofördelar. Produkterna säljs via distributionspartners eller via egen distribution på över 100 marknader. Moderbolaget BioGaia AB:s B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm, segmentet för medelstora bolag. biogaiagroup.com