BioGaia utökar samarbete i Ukraina och Kazakstan

BioGaia har tecknat avtal med Delta Medical Promotions A.G, Schweiz vilket ger Delta Medical exklusiva rättigheter att sälja BioGaias Probiotiska droppar i Kazakstan och BioGaias Probiotiska tabletter i Ukraina och Kazakstan.

"Vi har blivit positivt överraskade av den snabba framgång vi uppnått på den ukrainska marknaden, Avtalet innebär att BioGaia-varumärket kommer att exponeras på ytterligare en marknad och att vi kan erbjuda ett bredare sortiment i dessa länder", säger Peter Rothschild, VD BioGaia AB.

"Vi ser tabletterna som ett naturligt steg att bygga vidare på vår framgångsrika lansering av BioGaias Probiotiska droppar i Ukraina. Kazakstan är en strategisk marknad med 16 miljoner invånare och vi tror BioGaia är väl positionerat för att nå betydande marknadsandelar där, säger William Wickham VD Delta Medical.

Senaste pressmeddelande från BioGaia:
2008-11-10 Produkter från BioGaia motverkar blödande tandkött genom interaktion med immunsystemet
2008-10-23 BioGaia AB Delårsrapport 1 januari - 30 september 2008
2008-10-08 BioGaia satsar på LifeTop Cap I nytt dotterbolag

Peter Rothschild, VD tel: 08 -555 293 00, Jan Annwall, vice VD tel: 08-555 293 00

BioGaia är ett bioteknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer probiotiska produkter med dokumenterade positiva hälsoeffekter. Produkterna är huvudsakligen baserade på Lactobacillus reuteri (Reuteri) som har probiotiska, hälsofrämjande, effekter. Moderbolaget BioGaia ABs B-aktie är noterad på Nordiska börsen i Stockholm, listan för mindre bolag.
www.biogaia.se