BioGaiaprodukt lanseras som läkemedel i Indien

BioGaia har tecknat avtal med Tablets India Ltd. gällande tillverkning och försäljning av produkter baserade på BioGaias probiotika på den indiska marknaden. Lansering planeras till första halvåret 2009.

"Avtalet med Tablets India Ltd. är av strategisk betydelse för BioGaia. Vi vet att den indiska marknaden är mycket stor och fragmenterad och därför har det varit av stor vikt för BioGaia att ingå ett avtal med en väletablerad partner med stor erfarenhet. Vi ser med stort intresse fram emot lanseringen av den första produkten" säger Peter Rothschild VD BioGaia.

Tablets India Ltd. som grundades år 1938 har ett flertal samarbeten med stora japanska och europeiska läkemedelsbolag. Bolaget har mer än 1000 anställda och distribution i hela Indien. Produktionen sker i moderna GMP-certifierade fabriker.

BioGaias säljer idag produkter i ett 40-tal länder.

Senaste pressmeddelande från BioGaia:
2009-03-02 BioGaias probiotiska tuggtabletter minskar förekomsten av diarré orsakad av antibiotika
2009-02-12 Bokslutskommuniké 2008
2009-01-12 CapAble tecknar avtal i Mexico

Peter Rothschild, VD tel: 08 -555 293 00, Jan Annwall, Vice VD tel: 08-555 293 00

BioGaia är ett bioteknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer probiotiska produkter med dokumenterade positiva hälsoeffekter. Produkterna är huvudsakligen baserade på Lactobacillus reuteri (Reuteri) som har probiotiska, hälsofrämjande, effekter. Moderbolaget BioGaia ABs B-aktie är noterad på Nordiska börsen i Stockholm, listan för mindre bolag.
www.biogaia.se