BioGaias probiotika lanseras i Kina

BioGaia har tecknat ett exklusivt avtal med Abbott för rätten att sälja BioGaia Protectis tabletter i Kina. Produkten kommer att marknadsföras med en kombination av BioGaias och Abbotts varumärken. Lansering är planerad till 2018.

BioGaia arbetar i första hand inom pediatrik, maghälsa och munhälsa och bolagets probiotiska produkter säljs i omkring 90 länder.

"Vi har ett starkt fokus på att expandera vår verksamhet i Asien och jag är mycket glad att ytterligare en av BioGaias produkter kommer att finnas tillgänglig i Kina. Baserat på de positiva erfarenheter vi redan har av att samarbeta med Abbott i Latinamerika och Thailand, ser jag fram emot en lyckad lansering av BioGaia Protectis tabletter med Abbott i Kina", säger Axel Sjöblad, vd, BioGaia.

2018-01-11 BioGaia Protectis med D-vitamin snart på den svenska marknaden

2018-01-10 Två nya meta-analyser bekräftar effekten av BioGaias probiotika vid spädbarnskolik
2017-11-17 Lactobacillus reuteri minskade benförlust hos äldre kvinnor

Axel Sjöblad, vd BioGaia: 08 555 293 00

BioGaia är ett svenskt innovativt hälsoföretag som utvecklar, marknadsför och säljer probiotiska produkter med dokumenterade hälsofördelar. Produkterna säljs av lokala distributionspartners i omkring 90 länder. Moderbolaget BioGaia ABs B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm, segmentet för medelstora bolag. www.biogaia.se

Vi har ett starkt fokus på att expandera vår verksamhet i Asien och jag är mycket glad att ytterligare en av BioGaias produkter kommer att finnas tillgänglig i Kina. Baserat på de positiva erfarenheter vi redan har av att samarbeta med Abbott i Latinamerika och Thailand, ser jag fram emot en lyckad lansering av BioGaia Protectis tabletter med Abbott i Kina.
Axel Sjöblad, vd, BioGaia