Dr Reddy’s lanserar BioGaia Protectis droppar i Indien

BioGaia har ingått ett partnerskap med Dr. Reddy's Laboratories för marknadsföring och distribution av BioGaia Protectis droppar på den indiska marknaden. Dr. Reddy’s har påbörjat lanseringen under första kvartalet 2018 och produkten kommer att marknadsföras under en kombination av BioGaias och Dr. Reddy’s varumärken.

Med BioGaia Protectis droppar kommer Dr. Reddy’s att fokusera på medicinsk marknadsföring, främst inriktad mot barnläkare och annan vårdpersonal. Syftet är att möta det medicinska behovet vid behandling av kolik med BioGaias droppar.

”Vi är glada över att samarbeta med BioGaia, något vi tror kommer att stärka vår pediatriska portfölj genom att sprida god hälsa till miljontals människor i landet”, säger M.V. Ramana, Executive Vice President och Head Branded Markets, Dr. Reddy’s Laboratories.

"Med en etablerad och mycket professionell partner som Dr. Reddy’s, och med tanke på storleken på den indiska marknaden, ser jag fram emot en bra lansering av våra droppar i Indien", säger Axel Sjöblad, vd BioGaia.

Probiotikamarknaden i Indien omsätter årligen cirka 25 miljoner euro och växer med omkring 20 procent. Barnläkare förskriver mest probiotika och pediatrisk behandling av diarré står för 80 procent av dessa förskrivningar.

Om Dr. Reddy’s
Dr. Reddy's Laboratories Ltd. är ett läkemedelsföretag som tillhandahåller prisvärda och innovativa läkemedel för hälsosammare liv. Genom sina tre företag ­– Pharmaceutical Services and Active Ingredients, Global Generics och Proprietary Products – erbjuder Dr. Reddy’s en portfölj av produkter och tjänster, inklusive aktiva substanser (API), farmaceutiska tjänster, generika, biosimilarer och olika formuleringar. De viktigaste terapiområdena är gastroenterologi, kardiologi, diabetologi, onkologi, smärtlindring och dermatologi. Dr. Reddy’s finns över hela världen, inklusive stora marknader som USA, Indien, Ryssland och CIS-länderna samt Europa. www.drreddys.com

2018-03-19 BioGaias probiotika för munhälsa lanserad på flera europeiska marknader under namnet GUM PerioBalance
2018-02-12 Nu finns BioGaia Protectis med D-vitamin på Apoteket AB, Apotek Hjärtat och Apotea
2018-02-08 BioGaia AB – Bokslutskommuniké 2017

Axel Sjöblad, vd BioGaia: 08 555 293 00

BioGaia är ett svenskt innovativt hälsoföretag som utvecklar, marknadsför och säljer probiotiska produkter med dokumenterade hälsofördelar. Produkterna säljs av lokala distributionspartners i omkring 90 länder. Moderbolaget BioGaia ABs B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm, segmentet för medelstora bolag. www.biogaia.se

Med en etablerad och mycket professionell partner som Dr. Reddy’s, och med tanke på storleken på den indiska marknaden, ser jag fram emot en bra lansering av våra droppar i Indien.
Axel Sjöblad, vd BioGaia