Försäljning av aktier i BioGaia

BioGaia har blivit informerade av Annwall & Rothschild Investments AB (A & R AB), huvudaktieägare i BioGaia, att de av privata finansiella skäl sålt 130 000 B-aktier i BioGaia AB till långsiktiga investerare. Efter försäljningen innehar A & R AB 5,6 % av kapitalet och 31,8 % av rösterna. A & R AB har inte för avsikt att sälja ytterligare aktier i BioGaia inom överskådlig framtid.

2019-05-09 Årsstämma i BioGaia
2019-05-08 BioGaia AB Delårsredogörelse 1 januari – 31 mars 2019
2019-05-06 BioGaias probiotika minskar smärta hos patienter med divertikulit

För mer information:
Peter Rothschild, styrelseordförande BioGaia, 0708-30 65 40

BioGaia är ett svenskt innovativt hälsoföretag som utvecklar, marknadsför och säljer probiotiska produkter med dokumenterade hälsofördelar. Produkterna säljs av lokala distributionspartners i omkring 100 länder. Moderbolaget BioGaia ABs B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm, segmentet för medelstora bolag. www.biogaia.se