Isabelle Ducellier tillträder som vd på BioGaia

Som BioGaia meddelade 20 juni 2018 har Isabelle Ducellier utnämnts till ny vd för BioGaia. Nu tillträder hon sin tjänst.

Isabelle Ducellier kommer närmast från positionen som generalsekreterare på Barncancerfonden. Tidigare har hon under 20 år haft ett antal ledande internationella befattningar inom Pernod Ricard-koncernen, framför allt som vd för Pernod Ricard Sweden.

”Jag är glad att äntligen vara på plats och börja sätta mig in i verksamheten. Jag ser fram emot att arbeta inom den snabbt växande probiotikamarknaden, i ett bolag med en unik kombination av forskning i framkant och ett starkt varumärke. Jag fick dessutom en fantastisk start – BioGaia vann nyligen kategorin ”årsredovisningar börsbolag B2C” i det välrenommerade Publishingpriset,” säger Isabelle Ducellier, vd på BioGaia.

2018-10-24 BioGaia AB Delårsredogörelse 1 januari – 30 september 2018
2018-10-08 MetaboGen når utvecklingsmål – första produkt klar för säkerhetsstudie
2018-09-17 bWellness lanserar BioGaia Protectis tabletter i Australien

Isabelle Ducellier, vd: 08 555 293 00