Valberedningen för BioGaia AB inför årsstämman 2025

Valberedningen för BioGaia AB inför årsstämman 2025 har utsetts baserat på ägarförhållanden den 30 juni, 2024.

Valberedningen inför årsstämman 2025 har i enlighet med årsstämmans beslut bildats. Valberedningen består av David Dangoor (valberedningens ordförande), utsedd av största aktieägaren Annwall & Rothschild Investments AB, Jacob Sellman, EQT, Jannis Kitsakis, utsedd av AP4, samt Thomas Brown, Premier Miton Investors. Därutöver ingår Peter Rothschild i valberedningen i egenskap av styrelseordförande.

Aktieägare som vill lämna förslag till valberedningen är välkomna att kontakta valberedningens ordförande via e-post på derd@derdangoor.com eller via brev till BioGaia AB, Att: Valberedningen, Kungsbroplan 3A, 112 27 Stockholm.

Årsstämman i BioGaia AB kommer att äga rum den 7 maj 2025 i Stockholm.

Följ oss:
Prenumerera på BioGaias pressmeddelanden här
LinkedIn här

Kontaktpersoner:
Peter Rothschild, Styrelseordförande
Epost:
pr@biogaia.se

Caroline Mofors, Chefsjurist
Epost:
cam@biogaia.se

Om BioGaia
BioGaia är ett svenskt världsledande probiotikaföretag som legat i frontlinjen inom mikrobiomforskningen i mer än 30 år. BioGaia utvecklar, marknadsför och säljer probiotiska produkter med dokumenterade hälsofördelar. Produkterna säljs via distributionspartners eller via egen distribution på över 100 marknader. Moderbolaget BioGaia AB:s B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm, segmentet för medelstora bolag. biogaiagroup.com