Ändring av antalet aktier och röster i BioInvent International AB

Lund, Sverige – 31 juli 2020 – BioInvent International AB (publ) (OMXS: BINV) meddelade idag att det totala antalet aktier i bolaget per den 31 juli 2020 uppgår till 854 480 034 aktier, motsvarande lika många röster. Ökningen av antalet aktier och röster är föranledd av den riktade nyemission om cirka 374 MSEK till svenska och internationella institutionella investerare, genom utgivande av 270 782 606 aktier, som offentliggjordes den 9 juni 2020 och som godkändes av bolagsstämman den 3 juli 2020.

BioInvent International AB (publ) (OMXS: BINV) är ett företag i klinisk fas som identifierar och utvecklar nya och first-in-class immunmodulerande, antikroppar för cancerterapier, med två pågående program i kliniska fas l/ll-studier för behandling av hematologisk cancer respektive solida tumörsjukdomar. Två prekliniska program i solida tumörer förväntas gå in i kliniska studier före slutet av 2020. Bolagets validerade teknologiplattform F.I.R.S.TTM identifierar samtidigt både målstrukturer och antikroppar som binder till dem, och genererar många lovande nya läkemedelskandidater för att fylla på bolagets egen kliniska utvecklingspipeline eller för ytterligare licensiering och partnerskap.

Bolaget genererar intäkter från forskningssamarbeten och har licensavtal med flera ledande läkemedelsföretag, samt från produktion av antikroppar för tredje part i bolagets helt integrerade anläggning. För mer information se www.bioinvent.com.

Martin Welschof, VD  Hans Herklots, LifeSci Advisors
046286 85 50   +41 79 598 71 49
martin.welschof@bioinvent.com hherklots@lifesciadvisors.com

Org nr: 556537-7263
Sölvegatan 41
223 70 LUND

Denna information är sådan information som BioInvent International AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 juli 2020 kl. 11.15 CET.