Ändring av antalet aktier och röster i BioInvent International AB

Lund, Sverige – 30 december 2020 – BioInvent International AB (publ) (OMXS: BINV) meddelade idag att det totala antalet aktier i bolaget per den 30 december 2020 uppgår till 39 376 096 aktier, motsvarande lika många röster.

Ändringen av antalet aktier och röster är föranledd av den riktade emission av 29 395 311 aktier (innan sammanläggning) till CASI Pharmaceuticals Inc. som offentliggjordes den 27 oktober 2020 och som godkändes av bolagsstämman den 27 november 2020 samt den sammanläggning av aktier, varvid tjugofem (25) befintliga aktier lades samman till en (1) ny aktie (sammanläggning 1:25), som den extra bolagsstämman beslutade om den 27 november 2020. Både den riktade emissionen och sammanläggningen av aktier har genomförts under december 2020.

BioInvent International AB (publ) (OMXS: BINV) är ett företag i klinisk fas som identifierar och utvecklar nya och first-in-class immunmodulerande, antikroppar för cancerterapier, med fyra program i klinisk utveckling. Bolagets validerade teknologiplattform F.I.R.S.T™ identifierar samtidigt både målstrukturer och antikroppar som binder till dem, och genererar många lovande nya läkemedelskandidater för att fylla på bolagets egen kliniska utvecklingspipeline eller för ytterligare licensiering och partnerskap.

Bolaget genererar intäkter från forskningssamarbeten och har licensavtal med flera läkemedelsföretag, samt från produktion av antikroppar för tredje part i bolagets helt integrerade anläggning. För mer information se www.bioinvent.com.

Martin Welschof, VD Mary-Ann Chang, LifeSci Advisors
046286 85 50   +44 7483 284 853
martin.welschof@bioinvent.com mchang@lifesciadvisors.com

Org nr: 556537-7263
Sölvegatan 41
223 70 LUND

Denna information är sådan information som BioInvent International AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 december 2020 kl. 11.00 CET.