BioInvent Bokslutskommuniké 1 januari - 31 december 2003

BIOINVENT BOKSLUTSKOMMUNIKÉ 1 JANUARI-31 DECEMBER 2003 · Lovande prekliniska data för BioInvents HIV projekt: Bolagets antikroppar mot HIV förhindrar effektivt virusspridning mellan celler från människa. · Framgångar inom BioInvents projekt för behandling av åderförkalkning: Antikroppar testade i prekliniska djurmodeller visar på tydlig minskning av plack i blodkärlen. · Förstärkning av projektportföljen: Läkemedelsprojekt igångsatta för behandling av stora folksjukdomar som cancer och ledsjukdomar (artros) enligt nya terapeutiska principer. · Korslicensavtal tecknat med det amerikanska läkemedelsbolaget Xoma avseende antikroppsteknologier. · Förstärkning av patentportföljen: Europeiskt patent beviljat för antikroppsbiblioteket n-CoDeR · Nettoomsättningen januari-december 2003: 66,7 miljoner kronor(87,1) · Kassaflödet från den löpande verksamheten och investeringsverksamheten januari-december 2003: -75,5 miljoner kronor (-47,1). Likvida medel vid årets slut: 268,5 miljoner kronor (343,6). · Resultat efter finansnetto januari-december 2003 uppgick till - 89,7 miljoner kronor (-46,2) och resultat efter finansnetto per aktie uppgick till -3,04 kronor (-1,60). Kontakt: Frågor med anledning av denna rapport besvaras av Svein Mathisen, VD, 046-286 85 67, mobil 0708-97 82 13 Cristina Glad, vVD, 046-286 85 51, mobil 0708-16 85 70 Rapporten finns även att tillgå på www.bioinvent.com BioInvent International AB (publ.) Org nr 556537-7263 Besöksadress: Sölvegatan 41 Postadress: 223 70 Lund Tel: 046-286 85 50 info@bioinvent.com www.bioinvent.com Juridisk friskrivning Detta pressmeddelande innehåller framtidsinriktade uttalanden. Forsknings- och utvecklingsverksamhet inom bioteknikområdet är förenad med risk och/eller osäkerhet. Med tanke på detta kan verkligt utfall avvika betydligt från det som beskrivs i detta pressmeddelande. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/12/20040212BIT00750/wkr0001.doc Hela kommunikén http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/12/20040212BIT00750/wkr0002.pdf Hela kommunikén