BioInvent delårsrapport 1 januari – 31 mars 2014

BioInvents företrädesemission övertecknades och arbetet med nya avtal är i full gång

Första kvartalet

• Nettoomsättning januari – mars 2014 uppgick till 1,8 (12) MSEK.
  • Resultat efter skatt januari – mars 2014 uppgick till -19 (-14) MSEK och resultat per aktie före och efter utspädning uppgick till -0,22 (-0,19) SEK.
  • Likvida medel per 31 mars 2014 uppgick till 42 (77) MSEK. Inklusive likvid från emissionen skulle likvida medel pro forma uppgå till sammanlagt 99 MSEK. Kassaflöde från den löpande verksamheten och investeringsverksamheten januari – mars 2014 uppgick till -23 (-23) MSEK.

Väsentliga händelser under första kvartalet

• BioInvent påbörjade under första kvartalet en nyemission omfattande totalt 63,9 MSEK.  Företrädesemissionen avslutades under andra kvartalet och övertecknades med 101%. Företrädesemissionen om ca 48,9 MSEK kompletterades med en riktad emission om 15 MSEK till Henrik Rhenman genom Rhenman Healthcare Equity L/S och Peter Thelin genom East Bay AB.

VD:s kommentar
”Jag är mycket nöjd med vår framgångsrika nyemission och även med den positiva respons jag har mött från investerare. Det finns ett växande förtroende för BioInvent och vår stora potential både på kort och lång sikt. Det pågår just nu ett intensivt arbete för att skapa nya affärer och samarbeten. Vi planerar i anslutning till detta för nya kliniska studier för våra nyckelprojekt BI-505 och BI-1206.”, säger Michael Oredsson, VD för BioInvent.

Kontakt
Frågor med anledning av denna rapport besvaras av Michael Oredsson, VD, 046-286 85 67, mobil 0707-18 89 30. Rapporten finns även att tillgå på www.bioinvent.com

BioInvent International AB, listat på NASDAQ OMX Stockholm (BINV), är ett forskningsbaserat läkemedelsföretag med fokus på framtagning och utveckling av innovativa antikroppsläkemedel mot cancer. I bolagets pipeline finns för närvarande tre produktkandidater för behandling av cancer.

Bolagets har en unik kompetens att utveckla antikroppsbaserade läkemedel från idé till sen klinisk fas. Screeningverktyget F.I.R.S.T.TM och antikroppsbiblioteket n-CoDeR® är två patenterade verktyg som möjliggör identifikation av relevanta humana antikroppar och disease targets under discovery-fasen. Bredden och styrkan i denna plattform utnyttjas också av partners som finansierar utvecklingen av nya läkemedel och ger BioInvent rätt till milstolpsersättningar och royalties på försäljning. Sådana partners inkluderar Bayer Pharma, Daiichi Sankyo, Les Laboratoires Servier och Mitsubishi Tanabe Pharma.

Informationen i denna delårsrapport är sådan som bolaget ska offentliggöra enligt lagen om värdepappermarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 6 maj 2014 kl 08.40.