BioInvent utser chef för preklinisk forskning

Lund – 20 maj 2009 - BioInvent International AB (OMXS:BINV) meddelade i dag att Björn Frendeus har utnämnts till Vice President Preclinical Research. Björn Frendeus, 36 år, blir ansvarig för BioInvents forskningsprojekt fram till identifiering av potentiella produktkandidater för vidare prekliniska säkerhetstester. Han kommer att ingå i företagsledningen och rapporterar till VD. Björn Frendeus anställdes i BioInvent år 2000 och har fram till idag haft en ledande roll i utvecklingen av flera av bolagets produktkandidater. Björn har en PhD från Lunds Universitet inom immunologi. BioInvents VD Svein Mathisen kommenterar: ”Björn har under många år bidragit starkt till utvecklingen av vår produktportfölj. Bidrag som i avgörande grad möjliggjort bolagets kommersiella genombrott de senaste två åren. Vi ser det som en stor styrka att vi som bolag kan utveckla den typ av talang som Björn representerar och vi är mycket nöjda med att kunna utvidga hans ansvarsområde genom denna utnämning.” – SLUT – För mer information, vänligen kontakta: BioInvent International AB Svein Mathisen VD och koncernchef Tel: 046-286 85 67 Mobil: 0708-97 82 13 E-mail: svein.mathisen@bioinvent.com Cristina Glad Executive Vice President Tel: 046-286 85 51 Mobil: 0708-16 85 51 E-mail: cristina.glad@bioinvent.com