BioInvents partner Oncurious NV presenterar fas I-data för TB-403 i pediatrisk cancer

Lund, Sverige den 12 april 2021 –  BioInvent International AB ("BioInvent") (Nasdaq Stockholm:BINV) meddelade idag att Oncurious NV har presenterat data vid årsmötet för American Association for Cancer Research (AACR) gällande en fas I doseskaleringsstudie av TB-403 i barn med återkommande eller refraktär (svårbehandlad) medulloblastom.

Slutsatsen från fas I-studien är att resultaten motiverar ytterligare utvärdering av TB-403 i barn med återkommande eller refraktär medulloblastom (hjärntumör). TB-403 har sedan tidigare givits särläkemedelsstatus från den europeiska läkemedelsmyndigheten (EMA) för behandling av medulloblastom. För ytterligare information och det fullständiga pressmeddelandet, se  https://www.oncurious.com/news-events/latest-news.

TB-403 är en anti-PIGF-antikropp (anti-placenta growth factor) som Oncurious NV, ett dotterbolag till Oxurion NV, driver i klinisk utveckling. TB-403 utvecklades tidigare gemensamt av BioInvent och Oncurious men är, som tidigare kommunicerats, inte längre ett av BioInvents fokusprojekt. BioInvent har inga ytterligare utvecklingskostnader för projektet men har behållit rättigheter till 50 procent av framtida intäkter, efter avdrag för några av de tidigare och alla framtida utvecklingskostnader relaterade till TB-403.

BioInvent International AB (Nasdaq Stockholm: BINV) är ett bioteknikföretag inriktat på att identifiera och utveckla nya immunmodulerande, first-in-class-antikroppar för immunterapibehandling av cancer. Bolaget har för närvarande tre läkemedelskandidater i fyra pågående kliniska fas I/II-studier, avsedda för behandling av hematologiska cancerformer och solida tumörer. Bolagets validerade, egenutvecklade teknologiplattform F.I.R.S.T™ identifierar samtidigt både målstrukturer och antikroppar som binder till dem, och genererar många nya, lovande läkemedelskandidater till bolagets egen kliniska utvecklingspipeline eller för ytterligare licensiering och partnerskap.

Bolaget genererar intäkter från forskningssamarbeten och har licensavtal med flera ledande läkemedelsföretag, samt från produktion av antikroppar för tredje part i bolagets helt integrerade anläggning. För mer information se www.bioinvent.com.

Cecilia Hofvander
Senior Director Investor Relations
cecilia.hofvander@bioinvent.com

Org nr.: 556537-7263
Besöksadress: Ideongatan 1

Informationen lämnades för offentliggörande den 12 april 2021 kl. 07.30 CEST.