Managements aktieinnehav efter genomförd företrädesemission

Lund, Sverige – 15 juni, 2015 – BioInvent International AB (publ) (OMXS:BINV) har tidigare
meddelat att medlemmar i BioInvents management och nyckelpersoner utöver befintliga innehav förvärvat teckningsrätter och tecknat nya aktier motsvarande sammanlagt 2,8 procent av antalet aktier i företrädesemissionen som avslutades under maj 2015. Efter att företrädesemissionen slutförts redovisas härmed managements förändringar i aktieinnehav.

Managements aktieinnehav Före emission Förändring Efter emission
Michael Oredsson, VD 43 000 +527 648 570 648
Björn Frendéus, Chief Scientific Officer 804 +311 168 311 972
Per-Anders Johansson, SVP President, Technical Operations

Anna Wickenberg, VP Clinical Development 0 +231 348 231 348

BioInvent International AB är ett forskningsbaserat läkemedelsföretag med fokus på framtagning och utveckling av innovativa antikroppsläkemedel mot cancer.

Bolagets har en unik kompetens att utveckla antikroppsbaserade läkemedel från idé till sen klinisk fas. Screeningverktyget F.I.R.S.T.TM och antikroppsbiblioteket n-CoDeR® är två patenterade verktyg som möjliggör identifikation av relevanta humana antikroppar och disease targets under discovery-fasen. BioInvent har också stor erfarenhet av och en egen anläggning för processutveckling och produktion av antikroppar för kliniska studier. Bredden och styrkan i denna plattform utnyttjas också av partners som finansierar utvecklingen av nya läkemedel och ger BioInvent rätt till milstolpsersättningar och royalties på försäljning. Sådana partners inkluderar Bayer Pharma, Daiichi Sankyo, Mitsubishi Tanabe Pharma, Servier och Xoma. Ytterligare information finns tillgänglig på www.bioinvent.com.

Michael Oredsson
michael.oredsson@bioinvent.com