Årsredovisning 2019

Lund, Sverige – 8 april 2020 – BioInvent International AB (publ) (BINV) meddelade idag att årsredovisningen för 2019 finns tillgänglig på bolagets hemsida, www.bioinvent.com.

BioInvent International AB (publ) (OMXS: BINV) är ett företag i klinisk fas som identifierar och utvecklar nya och first-in-class immunmodulerande, antikroppar för cancerterapier, med två pågående program i klinisk fas l/ll för behandling av blodcancer respektive solida tumörsjukdomar. Två prekliniska program i solida tumörer förväntas ha gått in i kliniska studier före slutet av 2020. Bolagets validerade teknologiplattform F.I.R.S.T™ identifierar samtidigt både målstrukturer och antikroppar som binder till dem, och genererar många lovande nya läkemedelskandidater för att fylla på bolagets egen kliniska utvecklingspipeline eller för ytterligare licensiering och partnerskap.

Bolaget genererar intäkter från forskningssamarbeten och har licensavtal med flera läkemedelsföretag, samt från produktion av antikroppar för tredje part i bolagets helt integrerade anläggning. För mer information se www.bioinvent.com.

Martin Welschof, vd              Hans Herklots, LifeSci Advisors
046-286 85 50    +41 79 598 71 49
martin.welschof@bioinvent.com hherklots@lifesciadvisors.com

Ideongatan 1

Denna information är sådan information som BioInvent International AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 april 2020 kl. 12.30 CET.