Avstämningsdag för sammanläggning av aktier i BioInvent International AB fastställd

Report this content

Lund, Sverige – 7 december 2020 – Vid extra bolagsstämman i BioInvent International AB (publ) (”BioInvent”) den 27 november 2020 beslutades om sammanläggning av bolagets aktier, varvid tjugofem befintliga aktier ska läggas samman till en ny aktie (sammanläggning 1:25). Styrelsen bemyndigades att bestämma avstämningsdag för sammanläggningen av aktier.

Styrelsen har nu beslutat att avstämningsdagen för sammanläggningen av aktier ska vara den 15 december 2020, vilket innebär att sista dag för handel i aktien före sammanläggningen är den 11 december 2020 och första dag för handel i aktien efter sammanläggningen är den 14 december 2020. Detta innebär att aktiekursen från och med den 14 december 2020 kommer att återspegla effekten av sammanläggningen.

Genom sammanläggningen minskar det totala antalet aktier i bolaget från 984 402 407 till 39 376 096. Sammanläggningen innebär att aktiens kvotvärde ändras från 0,08 kronor till cirka 2,00 kronor.

Till följd av sammanläggningen kommer aktierna i BioInvent från och med den 14 december 2020 byta ISIN-kod. Den nya ISIN-koden är SE0015244520.

Sammanläggningen av bolagets aktier sker automatiskt via Euroclear Sweden AB och aktieägare behöver inte vidta någon åtgärd. Om en aktieägares innehav av aktier inte motsvarar ett fullt antal nya aktier, kommer överskjutande aktier att övergå i bolagets ägo vid avstämningsdagen och överskjutande aktier kommer därefter att försäljas på bolagets bekostnad av Aktieinvest FK AB, varvid berörda aktieägare automatiskt kommer att erhålla sin andel av försäljningslikviden. Utbetalning av försäljningslikviden beräknas ske omkring den 7 januari 2020.

BioInvent International AB (publ) (OMXS: BINV) är ett företag i klinisk fas som identifierar och utvecklar nya och first-in-class immunmodulerande, antikroppar för cancerterapier, med två pågående program i klinisk fas l/ll för behandling av blodcancer respektive solida tumörsjukdomar. Två prekliniska program i solida tumörer förväntas gå in i kliniska studier före slutet av 2020. Bolagets validerade teknologiplattform F.I.R.S.T™ identifierar samtidigt både målstrukturer och antikroppar som binder till dem, och genererar många lovande nya läkemedelskandidater för att fylla på bolagets egen kliniska utvecklingspipeline eller för ytterligare licensiering och partnerskap.

Bolaget genererar intäkter från forskningssamarbeten och har licensavtal med flera läkemedelsföretag, samt från produktion av antikroppar för tredje part i bolagets helt integrerade anläggning. För mer information se www.bioinvent.com.

Martin Welschof, VD
martin.welschof@bioinvent.com