BioInvent - Inbjudan till investerarkvällar i Stockholm, Malmö och Göteborg

Lund, Sverige – 21 mars 2019 – BioInvent International AB:s (OMXS: BINV) meddelar idag att bolaget kommer att ordna tre investerarkvällar i samband med den pågående kapitaliseringen av bolaget. Vid investerarkvällarna kommer BioInvents vd Martin Welschof hålla en presentation av bolaget samtidigt som han och andra medlemmar i ledningsgruppen kommer att vara tillgängliga för att svara på frågor.

Datum: torsdag, 28 mars 2019
Plats: Scandic Anglais, Humlegårdsgatan 23, 102 44, Stockholm

Malmö
Datum: tisdag, 9 april 2019
Plats: Elite Hotel Savoy, Norra Vallgatan 62, 201 80, Malmö

Göteborg
Datum: onsdag, 10 april 2019
Plats: Clarion Hotel Post, Drottningtorget 10, 411 03, Göteborg

För att delta i investerarkvällarna, skicka ett e-mail till events.se@paretosec.com med ditt fullständiga namn och orten där du vill delta (Stockholm, Malmö eller Göteborg).

BioInvent International AB (OMXS: BINV) är inriktat på forskning och utveckling av nya och first-in-class immunmodulerande antikroppar för cancerbehandling. Bolagets ledande program är BI-1206, och är för närvarande i fas l/ll mot non-Hodgkins lymfom och kronisk lymfatisk leukemi. BioInvents prekliniska portfölj är fokuserad mot viktiga immunsuppressiva celler och signalvägar i tumörmikromiljön, vilka inkluderar regulatoriska T-celler, tumörassocierade myeloida celler och mekanismer för resistens mot antikroppsläkemedel. Bolaget har ett strategiskt forskningssamarbete med Pfizer Inc och samarbeten med Transgene, Bayer Pharma, Daiichi Sankyo och Mitsubishi Tanabe Pharma. BioInvent genererar intäkter på kort sikt från sin helt integrerade anläggning för produktion av antikroppar för tredje part för forskning fram till kliniska prövningar i sen fas. För mer information se www.bioinvent.com

Martin Welschof, vd
Hans Herklots, LifeSci Advisors