Inbjudan till presentation av BioInvent’s rapport för fjärde kvartalet 2019, den 27 februari 2020

Report this content

Lund, Sverige – 24 februari 2020 BioInvent International AB (OMXS: BINV) publicerar delårsrapport för det fjärde kvartalet 2019 torsdagen den 27 februari kl. 7.30 CET, följt av en audiocast med telefonkonferens kl. 8.30 CET med verkställande direktören Martin Welschof, samt medlemmar från bolagets ledning. Presentationen kommer att hållas på engelska.

För att delta, vänligen ring något av nedanstående telefonnummer från:
SE: +46 8 505 583 57
NE: +31 207 219 495
UK: +44 333 300 9031
US: +1 833 526 8396

Webcast: https://tv.streamfabriken.com/bioinvent-q4-2019

BioInvent International AB (publ) (OMXS: BINV) är ett företag i klinisk fas som identifierar och utvecklar nya och first-in-class immunmodulerande, antikroppar för cancerterapier, med två pågående program i klinisk fas l/ll för behandling av blodcancer respektive solida tumörsjukdomar. Två prekliniska program i solida tumörer förväntas ha gått in i kliniska studier före slutet av 2020. Bolagets validerade teknologiplattform F.I.R.S.TTM identifierar samtidigt både målstrukturer och antikroppar som binder till dem, och genererar många lovande nya läkemedelskandidater för att fylla på bolagets egen kliniska utvecklingspipeline eller för ytterligare licensiering och partnerskap.

Bolaget genererar intäkter från forskningssamarbeten och har licensavtal med flera läkemedelsföretag, samt från produktion av antikroppar för tredje part i bolagets helt integrerade anläggning. För mer information se www.bioinvent.com

Martin Welschof, vd  Hans Herklots, LifeSci Advisors
046-286 85 50   +41 79 598 71 49