• Biokraft International/

Biokraft International AB (PUBL) kommer att påkalla förtida inlösen av dess seniora säkerställda obligationer med rörlig ränta och förfall 2026 med ISIN SE0015812441

Idag meddelar Biokraft International AB (publ) (tidigare Scandinavian Biogas Fuels International AB (publ) (”Biokraft”) att innehavarna av dess seniora säkerställda gröna obligationer med rörlig ränta med ett rambelopp om upp till 1 200 000 000 SEK med förfall till betalning 2026 (ISIN: SE0015812441) (”Obligationerna”) kommer underrättas om att Biokraft kommer att utnyttja rätten att påkalla förtida inlösen av Obligationerna i enlighet med punkt 9.4 i villkoren för Obligationerna. Underrättelse om förtida inlösen (eng. redemption notice) kommer att skickas till obligationsinnehavarna den 19 juni 2024.

Den förtida inlösen är ovillkorad och inlösen kommer att ske den 11 juli 2024. Inlösenbeloppet tillsammans med obetald ränta upplupen fram till och med inlösendagen kommer att betalas till den som är registrerad som obligationsinnehavare den 4 juli 2024 i skuldboken som hålls av Euroclear Sweden.

I samband med inlösen kommer Obligationerna att makuleras och avnoteras från Nasdaq Stockholm.

Denna information tillhandahölls, genom omsorg av nedanstående kontaktperson, för publicering den 19 juni 2024 klockan 11:00 (CEST).

Telefon: +46-70 597 99 38

Biokraft är ett nordiskt greentechbolag som producerar bioenergi och växtnäring i ett cirkulärt kretslopp genom att återvinna organiskt avfall och restprodukter i storskaliga bioraffinaderier. Biogasen är CO2-neutral och sänker GHG-utsläppen med upp till över 100 procent när den ersätter fossila bränslen. Biokraft ska bygga, äga och driva storskaliga biogasanläggningar med fokus på den Nordeuropeiska marknaden. Idag finns anläggningar i Sverige, Norge och Korea. Biokraft har 130 anställda och 2023 uppgick totala intäkter till 534 MSEK. www.biokraft.com