Bisnode återigen utsett till ett av Sveriges bäst skötta företag

Bisnode har för andra året i rad fått utmärkelsen Sweden’s Best Managed Companies, som delas ut av Deloitte i samarbete med Nasdaq. Kvalitetsutmärkelsen baseras på kriterier som bedömer Bisnodes strategiska inriktning, företagets operationella kapacitet, företagskulturen samt den ekonomiska utvecklingen.

• Att återigen få denna utmärkelse som ett av Sveriges bäst skötta företag är ett fantastiskt erkännande för alla på Bisnode och att vi är på rätt väg att uppnå vår vision om att vara en europeisk ledare inom smart data och analys. Deloitte bekräftar med detta att vi är i ständig förändring och förbättring, där vi under det senaste året har tagit stora steg med att stärka vår finansiella position ytterligare, uppgradera ännu fler kunder till våra nya pan-europeiska lösningar och därmed moderniserat vår verksamhet, påbörjat flytten av mer än 142 olika dataplattformer till en gemensam dataplattform och mycket mer. Alla steg framåt i vår strategi under det senaste året gör oss ännu starkare som företag i alla våra marknader i Europa och ger oss möjligheten att vara än mer kundfokuserade, säger Magnus Silfverberg, VD för Bisnode.

• De här företagen har det fokus som krävs för att fortsätta vara framgångsrika. De investerar i innovation och sätter människan i centrum, vilket gör dem väldigt konkurrenskraftiga, säger Therese Kjellberg, partner på Deloitte och ansvarig för Sweden’s Best Managed Companies. De har en tydlig vision och ett långsiktigt tänk som gör dem bättre rustade för framtiden.

• Årets företag visar på exceptionellt ledarskap och starkt engagemang för att skapa lönsam tillväxt. Deras framgångar är ett resultat av ett fokuserat arbete på att bygga starka team och kompetensutveckla inför framtiden, säger Håkan Sjögren, oberoende jurymedlem samt Managing Director och ansvarig för noteringar på Nasdaq i Stockholm.

Best Managed Companies är en kvalitetsutmärkelse som delas ut till privata svenska företag baserat på kriterier som bedömer strategisk inriktning, operationell kapacitet, företagskultur och ekonomisk utveckling. Programmet grundades av Deloitte i Kanada 1993 och har sedan dess etablerats i över 20 länder runt om i världen. Sweden’s Best Managed Companies lanserades under 2018 av Deloitte i samarbete med Nasdaq och i år delas utmärkelsen ut för andra gången. En oberoende jury har valt ut de 18 företag som får utmärkelsen i år.

Om Bisnode

Bisnode är ett marknadsledande europeiskt data- och analysföretag, som genom smart data vill bygga en bättre framtid. Vi har idag mer än 2 300 passionerade och nyfikna medarbetare, som arbetar i 19 länder runt om i Europa. Genom avancerad dataanalys och prediktiva modeller kan Bisnode förutsäga kundbeteenden, leverera betydande insikter och hitta innovativa lösningar på tidigare svårlösta problem. Bisnode-data som driver dig framåt.

För mer information kontakta:

Anna Albinsson, Chief Marketing Officer.

Mobil: +46 73 158 56 07, E-mail: anna.albinsson@bisnode.com

Bisnode