BizView 7.0

Snabbare och enklare, förbättrad användarupplevelse och större flexibilitet, det är nästan orättvist att kalla BizView 7.0 en uppdatering!

Då och då kommer det att komma en produkt eller en tjänst som skapar en ny standard, där det historiskt sett är "före eller efter". Nåväl, detta är vår tanke med BizView 7.0 - den bästa och mest omfattande förbättring som vi någonsin har gjort.

Den dialog som vi har med våra användare är gyllene och avgörande för en del av förbättringarna i den här uppdateringen. Vi har även lagt till några häftiga funktioner och lösningar som vi har haft på ritbordet under ganska lång tid. Vårt fokus har varit målfokuserat. Användarupplevelse. Förbättrad användarupplevelse. Målet var att göra BizView 7,0 kraftfullare och enklare att använda än något alternativ på marknaden. Med BizView 7.0 vi uppnått våra mål att skapa en enkel att använda, mycket flexibel och prisvärd lösning.

Förbättrad användarupplevelse

Vi har fokuserat på en mer ren och lättare design. Färre färger och bättre anpassning av kontroller förbättrar navigation och användbarhet. Dessutom har vi förbättrat möjligheterna att anpassa och döpa BizView med ditt eget företag logotyp och företagsfärg, har något som vi vet varit på önskelistan hos våra användare.

Snabbare

Saker och ting är snabbare nu. Du kommer att märka detta när du arbetar med långsamma nätverk, liksom när du sparar indata (budget / prognos / formulärtal). Men den största prestandaförbättring kommer att ses när du frågar datakällor med stora mängder data, vi talar om realtidsbesparing! En annan viktig nyhet är inbyggt stöd för arkivering av planeringsdata-arkivtabeller när data inte längre är i bruk.

Verifieringskedja

Med den nya häftiga Audit Trail funktionalitet har du full kontroll över vem som har förändrat vilket värde, när. Stoppa diskussionen om vem som ändrat vilket värde i prognosprocessen! Vi har också förbättrat andra loggningar av användare och systemåtgärder för att ge mer information om användningen av BizView.

Andra kundönskemål vi lyssnat på

Med "Favoriter", kan användare enkelt skapa sin egen lista över favorit rapporter och formulär. Detta är särskilt viktigt för användare som arbetar med många av dessa på en daglig basis.

Vi har också lagt funktionen att definiera uppgifters förfallodagar i arbetsflödet. För varje arbetsflödesuppgift är nu möjligt att ange ett förfallodatum och BizView automatiskt kan skicka e-post påminnelser till den person som ansvarar för uppgiften. Även tillagt i den här versionen är möjligheten att exportera formulär och rapporter till både .xls och .xlsx format, samt exportera dessa med eller utan formler.

Det finns mycket mer vi kan säga om den nya fantastiska versionen av BizView som utrymmet här hindrar oss från att göra. Läs mer om BizView 7,0 på www.ncg-group.com .

BizView är ett av de ledande systemen inom prognostisering, budgetering, rapportering, analys och konsolidering i Norden. Programvaran erbjuder ett webbaserat Excel-liknande användargränssnitt i kombination med kraftfull workflowstyrning. BizView är en öppen lösning som även passar bra ihop med QlikView och Microsofts beslutsstödslösningar. BizView utvecklas och marknadsförs av NCG Group med kontor i Skandinavien och marknadsförs utanför Skandinavien genom partners. Över 1000 företag använder våra lösningar.

För mer information se www.ncg-group.com