BizView Analytics krossar alla prognoser

I september lanserade vi BizView Analytics, och inom en kort månad efter lanseringen har vi upplevt ett fantastiskt intresse för BizView Analytics, som även är en del av vår nya lanserade BizView 7.0.

E-post, telefonsamtal, förfrågningar, har kommit från här hemma och utomlands, och intressant nog, från ett brett spektrum av branscher. Och under denna otroligt korta tid har vi har vi avtalat om användare från den offentliga sektorn, tjänsteföretag, rederier, livsmedelsindustrin, IT-företag och konsultföretag. Återkopplingen är fantastisk, och vårt resultat visar klart och tydligt att vi har en stor framgång till hands.

"Det kan vara svårt att lansera en produkt eller tjänst som ingen har bett om, något som saknas. Något som var verkligen var relevant för konceptet Analytics", säger utvecklingschef Erik Lidman hos NCG Group. "Det är svårt att genomföra marknadsundersökningar på något som människor inte vet kan existera, så Analytics är ett resultat av en stark övertygelse och tydlig vision: Vi var övertygade om att denna produkt skulle bli en framgång om eller när marknaden introducerades till det."

För många år sedan, före Internets tid arbetade företag hårt och länge för att få tag på all möjlig och relevant affärsinformation för budgetering, planering och den dagliga verksamheten.

Användarbeteende, affärsverksamhet, lagerhantering och finansiell verksamhet - det blev faktiskt en industri att förse företag med sådan information. Och dyrt var det. Inte så längre. Dagens företag samlar en mängd information från en rad olika källor och system. Det är supereffektiv och billigt, och faktiskt så enkelt att vi nu kan tala om information overload.

Med BizView Analytics kan du "vrida och justera" stora datamängder och skapa mycket specifika rapporter med analyser baserade på parametrar som du själv väljer. Att arbeta med den typ av flexibilitet BizView Analytics erbjuder var något vi trodde skulle vara en säker vinnare på marknaden. Vi tror inte det längre. För nu vet vi.

För mer information om BizView Analytics, BizView 7.0 och BizView 7.0 för QlikView se vår hemsida www.ncg-group.com.

BizView är ett av de ledande systemen inom prognostisering, budgetering, rapportering, analys och konsolidering i Norden. Programvaran erbjuder ett webbaserat Excel-liknande användargränssnitt i kombination med kraftfull workflowstyrning. BizView är en öppen lösning som även passar bra ihop med QlikView och Microsofts beslutsstödslösningar. BizView utvecklas och marknadsförs av NCG Group med kontor i Skandinavien och marknadsförs utanför Skandinavien genom partners. Över 1000 företag använder våra lösningar.

För mer information se www.ncg-group.com