BizView fortsätter sina framgångar på marknaden med sin strategiska partner Acando

Acando har med sin erfarenhet och kompetens, kombinerat med sin förmåga att leverera goda projekt och lösningar till sina kunder, blivit en ledande leverantör av BI lösningar på marknaden. CEO Oskar Kristiansen i Bizview Systems uttalar i samband med det nya avtalet med HEM att det är extra roligt för BizView att vara en del av Acando’s Insidan erbjudande, som de nu har stora framgångar med, då detta ligger helt i linje med Bizview’s strategi att komplettera sina partners erbjudande till deras kunder. Oskar Kristiansen uttalar vidare att de ser stora möjligheter till att vidareutveckla sitt samarbeta med Acando.

Pressmeddelande från Acando:

Halmstad Energi och Miljö väljer Acando Insidan

Halmstad Energi och Miljö (HEM) har valt Acando Insidan för planering, analys och styrning av affärsverksamheten.

”Vi har tittat över marknaden för affärsstyrning och beslutsstöd och funnit att det som Acando presenterat som sin systemlösning är det som tillgodoser HEMs krav på system allra bäst”, säger Torbjörn Sannerstedt, Finanschef på HEM. ”Acando har en komplett portal och lösning där allt hänger ihop, vilken integreras med alla våra operativa verksamhetssystem för ett heltäckande analys- och planeringsarbete. Detta var precis vad vi sökte och passar som hand i handske med vår strategi att utveckla HEMs affärsverksamhet.”

HEM är ett effektivt och nytänkande kommunalt bolag inom energi och återvinning. Med Acando Insidan möjliggörs ett än mer effektivt arbetssätt samt total kontroll på hela verksamheten.

Acando Insidan bygger på verktyg för beslutsstöd ifrån Microsoft, kompletterat med målstyrning och budget/prognos från Stratsys och BizView. Två väl etablerade företag inom sina respektive funktionsområden. Paketeringen är särskilt anpassad för kommunal och offentlig verksamhet, men fungerar även utmärkt i privat sektor.

”Med Acando Insidan kan vi erbjuda marknadens vassaste lösning för verksamhetsstyrning i ett integrerat paket. Vi har färdiga startpaket för kommuner, landsting och kommunala bolag, samt alla möjligheter till anpassning. Detta gör oss till det mest intressanta alternativet för offentlig verksamhet idag”, säger Magnus Björk, affärsansvarig för Analytics på Acando.

Vill du veta mer?

Ring Acando, Magnus Björk, magnus.bjork@acando.com, telefon 031 3453348 eller

HEM, Torbjörn Sannerstedt, torbjorn.sannerstedt@hem.se, telefon 035 191 686

FAKTA

Hem förser över 45 000 kunder i Halmstad med olika tjänster inom avfallshantering och energi (el, fjärrvärme och totalenergi) och har cirka 220 medarbetare. HEM står för kundnytta och strävar efter minimal resursåtgång och minsta möjliga miljöpåverkan. Koncernen arbetar långsiktigt och tar ansvar för kommande generationers rätt till en hälsosam och säker livsmiljö. Mer information på www.hem.se.

Acando är ett konsultbolag vars affärsidé är att tillsammans med sina uppdragsgivare skapa affärsnytta genom att förbättra och effektivisera processer, organisation och digitala lösningar. Vi utmärker oss för vår förmåga att kombinera kompetens inom strategi och affärsverksamhet med gedigen teknisk expertis och en djupgående förståelse för hur organisationer fungerar. Koncernen har cirka 1800 anställda i fyra länder i Europa samt leveranscentra i Indien och Lettland. Acando omsatte närmare 2 miljarder kronor 2014 och är noterat på Nasdaq Stockholm. www.acando.se.

Om BizView och Bizview Systems

BizView är ett av de ledande systemen inom prognostisering, budgetering, rapportering, analys och konsolidering. Programvaran erbjuder ett webbaserat Excel-liknande användargränssnitt i kombination med kraftfull workflowstyrning. BizView är en öppen lösning som även passar bra ihop med QlikView och Microsofts beslutsstödslösningar. BizView utvecklas och marknadsförs av Bizview Systems med kontor i Skandinavien och marknadsförs utanför Skandinavien genom partners. Över 1000 företag använder våra lösningar.

För mer information besök www.bizviewsystems.com