Budget, prognos och planering för QlikView!

Valet föll på ett av de mest spännande systemen på den globala marknaden inom dessa områden, BizView, och då främst BizView för QlikView och BizView för Microsoft BI. Rana Banerj uttalar vidare i samband med detta avtal att de ser mycket stora möjligheter för en stark expansion de närmastVi är stolta att idag presentera BizView för QlikView!

Äntligen finns det en kraftfull lösning för verksamhetsstyrning med budgetering, prognostisering och planering för QlikView. Här kombinerar vi det bästa med QlikView med alla funktioner i BizView. Både användarupplevelse och hantering av bakomliggande data är integrerat. Vår lösning BizView för QlikView är speciellt utvecklad för att komplettera QlikView som BI-plattform.

Kort om BizView för QlikView

• Kontinuerlig planering för framtiden av försäljning, produktion, personal, kostnader, intäkter etc. Mer än bara finansiell planering!
  • Skapa allt från enkla till komplexa lösningar – flexibilitet
  • Inbyggt stöd för godkännande-workflow vilket ger översikt och kontroll över processer där många samtidiga användare ska arbeta med registrering och godkännande av data
  • En användare kan t.ex. i prognosarbetet, integrerat i BizView, se QlikView’s presentation av exempelvis valda produkters historiska försäljningsutveckling
  • Integrera befintlig information i QlikView med prognos- och budgetdata från BizView
  • Intuitivt webbgränssnitt med Excel-liknande designverktyg – utnyttja din befintliga Excel-kompetens
  • En paketerad mjukvarulösning – snabbt och enkelt att få på plats!

För mer information se http://www.ncg-group.com/sv/produkter/bizview-for-qlikview/

BizView är ett av de ledande systemen inom prognostisering, budgetering och rapportering i Norden. Programvaran erbjuder ett webbaserat Excel-liknande användargränssnitt i kombination med kraftfull workflowstyrning. BizView är en öppen lösning som även passar bra ihop med QlikView och Microsofts beslutsstödslösningar. BizView utvecklas och marknadsförs av NCG Group med kontor i Stockholm och Oslo, samt systemutveckling i Skellefteå. NCG Group har drygt 500 kunder där över 1000 företag använder våra lösningar.

För mer information se www.ncg-group.com sätta BizView på kartan över de mest framgångsrika lösningar i regionen.